Собор Липецких святых

Священный Синод утвердил текст службы Собору Липецких святых

Священный Синод на заседании 29 июля 2017 года утвердил (журнал № 65) текст службы Собору Липецких святых.

Месяца септемвриа в 10-й день

Всех святых, в земли Липецкой просиявших

На малой вечерни

На Господи, воззвах: стихиры святых, глас 1.

Подобен: Небесных чинов:

Небеса ныне радуются/ и земля с человеки веселится,/ днесь бо земля Липецкая/ совершает торжество святых своих,/ ихже молитвами и предстательством Богородицы/ Церковь и страну нашу в мире соблюди, Многомилостиве.

Небеснии наши предстателие,/ от древних лет даже и до ныне просиявшии,/ приидите, станите посреде нас невидимо,/ предначинающе торжество и пение,/ и радости духовныя исполните/ ваш праздник любовию совершающих.

Небеснаго Царствия звезды пресветлыя,/ земнаго Отечества крепцыи заступницы,/ святии вси, в земли Липецкой просиявшии,/ и ныне чада ваша соберите к торжеству,/ вас бо молитвенники теплы/ ко Господу и Богородице стяжахом.

Небесным чином подобницы/ и земнородным ко спасению наставницы,/ соборе святых Липецких,/ молите за ны, верою к вам прибегающих,/ яко на вас упование/ по Бозе и Богородице возложихом.

Слава, и ныне, праздника, глас тойже:

Кто довольно по достоинству пети возможет/ от Анны неизреченно младенствующую Деву;/ горы убо и холми, сладость искапайте днесь,/ всех бо Жизнь и Очищение млеком питается,/ Богородица Чистая.

 

На стиховне стихиры священномученика Уара, глас 7:

Презрев временная,/ святый священномучениче Уаре,/ и на судищи мужески исповедав Христа,/ венец мученический от Него приял еси/ и ныне, имея дерзновение,/ Того моли, яко Бога Всесильна,/ паству Липецкую утвердити/ и мир умирити.

Стих:  СвященницыТвои облекутся в правду/ и преподобнии Твои возрадуются.

Всехвальне священномучениче Уаре,/ ничтоже тя разлучи от любве Христовы:/ ни сродство, ни дружество, ни благ земных обещание,/ ни заточения и смерти прещение,/ яко бо сокровища муки вменив,/ Христу сораспялся еси,/ Того моли спасти души наша.

Стих: Честна пред Господем/ смерть преподобных Его.

Священномучениче Уаре богомудре,/ ангеле Церкве Липецкия,/ тя ни земля потаила есть,/ ни злоба людей богопротивных сокрыла есть,/ но отверзошася тебе райския двери,/ и в сонме новомученик Христу предстоиши,/ моли за паству твою,/ верою твоя страдания почитающую.

Слава, новомучеников, глас 2.

Подобен: Киими похвальными венцы:

Киими похвальными венцы/ увязем новомученики Христовы;/ разделенныя телесы и совокупленныя духом,/ новозакланныя агнцы от земли Русския:/ ови убо без милости убиенни быша,/ ови же во изгнаниих и темницах безвестно умроша:/ сих бо воистину достойно безсмертныя славы венцы венчает Христос Бог наш,/ имеяй велию милость.

И ныне, праздника, глас тойже:

Днесь Всенепорочная Чистая произыде от неплодове,/ днесь всяческая радуются в Тоя рождестве,/ Адам уз разрешается,/ и Ева клятвы свободися,/ Небесная вся веселятся/ и мир человеком даруется./ Мы же, славословяще, вопием:/ слава в Вышних Богу и на земли мир,/ в человецех благоволение.

Тропарь святых писан на велицей вечерни.

Слава, и ныне, праздника.

 

На велицей вечерни

Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах:

стихиры на 8: праздника 3, и святых 5.

Стихиры святых, глас 1.

Подобен: О, дивное чудо:

О, дивное чудо!/ Собор святых в земли Липецкой является днесь/ и молитвенницы к Богу теплии святии сродницы нам бывают,/ веселитеся, гради и веси земли нашея,/ гражданы возрастившыя Небеснаго Царствия;/ возопиим, вернии, таковыя имуще в бедах заступники:/ соборе святых, радуйся,/ предстательством бо вашим Господь подает людем Своим/ спасение и велию милость.

О, дивное чудо!/ В земли, яже древле пуста и окраинна бысть,/ идеже неверных и разбойник шатания,/ идеже непокорство и нравы жестоки,/ тамо райская жизнь процвете от преподобных и святых Твоих, Господи,/ тии бо ожестевшая людская сердца теплотою веры оживиша,/ плодоносны сия соделаша/ и присно молят Тя, Христе,/ подати нам велию милость.

Ины стихиры, глас 3:

Святителей Христовых Тихона и Уара,/ Липецкия земли украшения, днесь воспоим:/ перваго, яко основание,/ духом любве Христовы чада Церкве породившаго,/ втораго же, яко увенчание,/ во дни гонений паству от раскола и соблазнов сохраньшаго,/ тии бо в сонме святителей земли Липецкия,/ молят Христа Бога/ Отечеству своему в мире спастися.

Ангельскаго жития возжелевше,/ преподобнии отцы и матери наша,/ Иларионе затворниче, Иоанне блаженне,/ старицы Дарие и Серафимо,/ и вси, в земли нашей преподобно пожившии,/ вы утешителие и наставницы людем явистеся,/ недугов целителие, бесов прогонителие/ и молитвенницы о душах наших.

Святых новомучеников и исповедников память, празднующе,/ приидите, людие, вси почтим:/ архипастыри и пастыри,/ монаси и мирстии,/ мужие и жены немощныя,/ тии бо, ругания и раны нивочтоже вменивше/ и подвигом добрым подвизавшися,/ подобницы страстем Спаса Христа явишася,/ ныне же молятся о душах наших.

Слава, глас 5.

Подобен: Радуйся, Живоносный Кресте:

Радуется днесь обитель Задонская,/ благословением Богоматере осененная,/ и светильником великим Тихоном прославленная,/ с неюже ликовствуют и прочия обители земли Липецкия,/ подвижников и старцев множество возрастившия./ Мы же, днесь службу совершающе/ и гробом святых отец и матерей наших/ любезно покланяющеся, молимся:/ упокой, Господи, послужившия Тебе верно/ и молитвами их церквам благостояние даруй/ и душам нашим мир и велию милость.

И ныне, праздника, глас 2:

Что шум празднующих бывает;/ Иоаким и Анна торжествуют тайно,/ радуйтеся с нами, глаголюще, Адаме и Ево днесь:/ яко имже древле преступлением затвориша рай,/ плод благославен нам дадеся,/ Богоотроковица Мария,/ отверзающи его всем вход.

 

Вход. Прокимен дне. Чтения 3.

Пророчества Исаина чтение [глава 43]:

Тако глаголет Господь:/ вси языцы собрашася вкупе, и соберутся князи от них./ Кто возвестит сия в них?/ Или, яже от начала, кто слышана сотворит вам?/ Да приведут свидетели своя, и оправдятся,/ и да услышат, и да рекут истину./ Будите Ми свидетели,/ и Аз Свидетель, глаголет Господь Бог,/ и отрок, егоже избрах./ Да познаете и веруете Ми/ и разумеете, яко Аз есмь,/ прежде Мене не бысть ин Бог, и по Мне не будет./ Аз есмь Бог,/ и несть, разве Мене, спасаяй./ Аз возвестих и спасох,/ уничижих и не бе в вас чуждий./ Вы Мне свидетели, и Аз Господь Бог,/ и ещё от начала Аз есмь,/ и несть от рук Моих избавляяй./ Сотворю, и кто отвратит то?/ Сице глаголет Господь Бог,/ избавляяй вас Святый Израилев.

Премудрости Иисуса, сына Сирахова, чтение [глава 44, 1-14]:

Восхвалим убо мужы славны и отцы наша в бытии./ Многу славу созда Господь в них величием Своим от века./ Господствующе во царствиих своих/ и мужие, именити силою, советующе разумом своим,/ провещавшии во пророчествах,/ старейшины людий в советех и в разуме писания людий./ Премудрая словеса в наказании их,/ ищуще гласа мусикийска и поведающе повести во писаниих:/ мужие богатии, обдаровани крепостию,/ мирно живуще в жилищих своих./ Вси сии в родех прославлени быша/ и во днех их похвала./ Суть от них, иже оставиша имя,/ еже поведати хвалы:/ и суть, ихже несть памяти,/ и погибоша, яко не сущии,/ и быша, яко не бывше, и чада их по них./ Но сии мужие милостивии,/ ихже правды не забвены быша:/ с семенем их пребудет доброе наследие,/ исчадия их в заветех:/ остася семя их, и чада их по них:/ до века пребудет семя их,/ и слава их не потребится:/ телеса их в мире погребена быша,/ а имена их живут в роды./ Премудрость их поведят людие/ и похвалу их исповесть церковь.

Премудрости Соломоновы чтение [глава 3]:

Праведных душы в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети,/ и вменися озлобление исход их./ И еже от нас шествие — сокрушение,/ они же суть в мире. / Ибо пред лицем человеческим, аще и муку приимут,/ упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле, искуси их/ и, яко всеплодие жертвенное, прият я./ И во время посещения их возсияют/ и, яко искры по стеблию, потекут./ Судят языком и обладают людьми,/ и воцарится Господь в них во веки. / Надеющиися Нань разумеют истину/ и вернии в любви пребудут Ему,/ яко благодать и милость в преподобных Его/ и посещение во избранных Его.

На литии стихира храма. И новомучеников, глас 6:

Аще и разорени быша храми/ и обители иночестии от рук беззаконных,/ и вси, хотящии благочестно жити, гоними быша,/ обаче не оскуде земля Русская исповедники новыми,/ иже от всех предел ея/ благоухание подвигов своих/ и кровь страдания Богу принесоша./ И ныне, прославльшему их Христу предстояще,/ молятся прилежно о нас,/ любовию совершающих светлое их торжество.

Слава, глас тойже:

Благословен еси, Господи Боже отец наших,/ спасаяй уповающия на Тя,/ И ныне не отстави милости Твоея от нас,/ возлюбленных Твоих ради,/ даждь славу имени Твоему, Господи,/ и да разумеют вси,/ яко Ты еси Господь Бог един/ и славен по всей вселенней.

И ныне, праздника, или Богородичен, глас тойже:

Благословенна еси, Владычице,/ Державная Заступнице рода нашего,/ страдальцев утверждение и верных похвало./ И ныне не отстави милости Твоея от нас,/ спасающи рабы Твоя от всяких лютых,/ да славится святое и благословенное имя Твое/ по всей Русстей земли.

На стиховне стихиры святых, глас 2.

Подобен: Доме Евфрафов:

Земле Придонская,/ граде древний Елече,/ не ктому наречешися неплоды,/ се бо велий сонм святых твоих,/ якоже плод красный Спасу приносится.

Стих: Господи Господь наш,/ яко чудно имя Твое по всей земли.

Дивен Бог во святых Своих,/ в коемждо обновляяй дарования,/ имиже Церковь украшается,/ и во всех Един Сый,/ прославляемый во веки.

Стих: Святым, иже суть на земли Его,/ удиви Господь вся хотения Своя в них.

Приидите, вернии,/ прославим любовию/ избранныя от рода нашего,/ предстоящия за ны Христу/ и Отечество от бед избавляющия.

Слава, глас и подобен тойже:

Свят еси,/ Отче, Сыне и Душе,/ во святых почиваяй/ и теми прославляемый/ человеком во спасение.

И ныне, праздника, глас и подобен тойже:

Храм Божий,/ Едина Богородица,/ от неплодове/ и нераждающия происходит:/ и радуется Адам, взывая.

Или ина стихира праздника, глас тойже. Самогласен:

Пронареченная всех Царица,/ Божие Обителище,/ от неплодныя днесь утробы пройде Анны славныя,/ Присносущнаго Существа Божественное Пребывалище,/ Еюже безстудный ад попрася/ и всеродная Ева в твердую жизнь вводится./ Той достойно возопиим:/ блаженна Ты в женах, и Плод чрева Твоего благословен.

Тропарь собора святых, глас 4:

Днесь радуется светло Липецкая земля,/ прославляющи святыя своя,/ верно Господеви послужившия/ и Церковь Русскую украсившия./ О, предивнии сродницы наши,/ святителие, преподобнии, новомученицы и исповедницы,/ в подвизех и страданиих Богу угодившии/ и образ благочестия в житии нам показавшии,/ Отечество наше соблюдите в мире и благоденствии/ и на пути земнаго странствия нашего/ теплии заступницы и споспешницы будите,/ посреде искушений же и бед/ к вечному Отечеству нас приводящии.

Аще изволит настоятель творити бдение, на благословении хлебов тропарь собора святых дважды и тропарь праздника единожды.

Аще полиелей, тропарь святых единожды. Слава: тропарь священномученика Уара. И ныне: праздника.

Тропарь священномученику Уару, глас 4:

Православныя веры ревнителю,/ расколов искоренителю и безбожия обличителю,/ молитвою и трудом Творцу твоему даже до крове послужил еси,/ первый святителю Липецкий Уаре,/ о нас Христу Богу молися.

На утрени

На Бог Господь: тропарь праздника единожды и Собора святых единожды. Слава: священномученика Уара. И ныне: празника.

По 1-м стихословии седален новомучеников, глас 4:

Чудо велие явися нам в последняя дни, яко молитвами новых мучеников призре Господь на смирение наше и возвеличи Церковь Русскую, воспевающую Бога, дивнаго во святых Своих.

Слава, и ныне, праздника, глас тойже:

Иудо, величайся и да веселится Давид, Адаме, обновися, и да крепится Левий, от нихже мне родися Христос. Двигни цевницу, песнописче, и глаголи: кто есть родившаяся, Юже нарицаеши Дщерь? Питательница есть Жизни нашея, Мати Христа Бога.

По 2-м стихословии седален святых, глас 8:

Апостолов проповеданием и отцев догматы, преподобных терпением и кровию новомученик утвердившеся, вернии, молим Ти ся, Всещедрый Боже: Церковь Русскую необориму сохрани до скончания века.

Слава, и ныне, праздника [зри ниже писан],

или Богородичен Страстныя иконы, глас 8:

Днесь величает радостно Спасителя Липецк град,/ яко свет солнечный восприемь/ чудотворную Твою икону, Владычице Богородице,/ и с любовию славит Тя, Матерь Божию,/ и милости и цельбы Твоя на нас излиянныя,/ яко повелела еси обнести образ Твой чудотворный/ окрест града Липецка,/ да очистится святынею Твоею воздух от язи смертоносныя,/ и да возблагодарят вси людие неизреченную любовь Святыя и Нераздельныя и Живоначальныя Троицы.

Или праздника, глас тойже:

Обновися, Адаме, радуйся, Ево, веселися, Давиде, благодушствуй, Анно,/ ибо Мати Зиждителя твоего раждается преславно;/ ликует, обновльшися, вся земля и радуется, одеяна во одежду;/ всяк язык, ликуя, да вопиет ныне Марии:/ блажен дом Давидов, яко питает Питательницу Жизни нашея.

 

Величание:

Величаем вас,/ вси святии, в земли Липецкой просиявшии,/ грады и веси наша добродетельми вашими озарившии/ и образ спасения нам светоявленно показавшии.

 

Ино величание:

Величаем вас,/ вси святии в земли Липецкой просиявшии,/ и чтим святую память вашу,/ вы бо молите за нас/ Христа Бога нашего.

 

Псалом избранный:

Господь крепость людем Своим даст, Господь благословит люди Своя миром.

Яко благоволит Господь в людех Своих и вознесет кроткия во спасение.

Возвеселятся вси уповающии на Тя, во век возрадуются, и вселишися в них.

И похвалятся о Тебе любящии имя Твое.

Сей род ищущих Господа, ищущих лице Бога Иаковля.

Мне же зело честни быша друзи Твои, Боже, зело утвердишася владычествия их.

Изочту их, и паче песка умножатся.

По полиелеи седален новомучеников, глас 4:

Евангельскаго сеяния плод сторичный явишася мученицы, от предел земли нашея в житницу Небесную собраннии, тех молитвами в мире глубоце Церковь и страну нашу Богородицею соблюди, Многомилостиве.

Слава, и ныне, праздника,

или Богородичен Елецкия иконы, глас 4:

Днесь светло красуется древний град Елец,/ поминая славное чудо Пресвятыя Богородицы:/ егда бо на стогнах первопрестольныя Москвы/ икону Ея чудную людие московстии сретаху,/ тогда Сама Владычица,/ на горе Аргамачстей во граде Ельце,/ на сретение нечестивому Тамерлану изшедши,/ грозное его нашествие вспять обрати./ Сего дивнаго явления изображение на новописанней иконе зряще/ и Заступницу нашу за вся благодеяния благодаряще,/ умильно Ей взываем:/ не остави нас, Мати Божия.

Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Радуйтеся, праведнии о Господе,/ правым подобает похвала. Стих: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Всякое дыхание: Евангелие от Матфеа, зачало 10.

 

По 50-м псалме стихира, глас 6:

Творение святителя Афанасия Ковровскаго

Летнюю память днесь святых сродников наших совершающе,/ достойно сия да ублажим,/ тии бо воистину вся Господни блаженства исполниша:/ обнищавше бо духом, обогатишася/ и, кротцы бывше, землю кротких наследоваша;/ плакавше, утешишася;/ алкавше правды, насытишася;/ миловавше, помиловани быша;/ чисти бывше сердцем, Бога якоже мощно узреша;/ миротворивше, Божественнаго сподобишася сыноположения;/ гоними же и мучими правды ради и благочестия бывше,/ на Небесех ныне веселятся и радуются,/ и прилежно молятся Господеви/ помиловатися Отечеству нашему.

 

Канон праздника на 6 и святых на 8, глас 8.

 Песнь 1

Ирмос: Сокрушившему брани мышцею Своею/ и проведшему Израиля сквозе Чермное море,/ поим Ему, яко Избавителю нашему Богу,/ яко прославися.

Припев: Вси святии земли Липецкия, молите Бога о нас.

Приидите, вернии, согласно возвеличим собор святых, от древних родов и доныне в земли нашей Богу послуживших и присно со ангелы Того воспевающих: яко прославися.

Василия, перваго архипастыря Рязанскаго, по водам дивно пришедшаго, Иону, Феодорита и Мисаила, от язык убиеннаго, Филарета же, Гавриила и Мелетия, послежде в Рязани епископствовавшыя, яко святители земли нашея днесь ублажим.

Святителю отче Алексие, Московский чудотворче, Руси Православныя светильниче, град Елец благословением твоим утвердивый, ныне и нас от бед, скорбей и болезней сохрани.

Митрофане, архипастырю града Воронежа, пастве твоей, царю и Отечеству трудолюбно служа, прещения государева не убоялся еси и идолы упразднил еси, Единому Богу поя: яко прославися.

Питириме, ангеле церкве Тамбовския и дивный святителю, нивы Христовы делателю, языческих обычаев и раскола искоренителю, ныне тя почитающим благословение и мир подавай.

Богородичен: Приидите, соберитеся, православнии людие в пречестный храм Всенепорочныя Владычицы и возопийте, умильно молящеся, к честному Ея образу взирающе: Богородице Безневестная, восхваляющия Тя спасай.

 

Песнь 3

Ирмос: Утвердися сердце мое во Господе,/ вознесеся рог мой в Бозе моем,/ разширишася на враги моя уста моя,/ возвеселихся о спасении Твоем.

Тихоне, светильниче Воронежский, Елецкий и Задонский, пастырем наставник, сирым и убогим отец явился еси, кротостию ангельскою и молитвою чистоту стяжав, утешитель и молитвенник был еси к тебе притекающим.

Святителю Антоние, любомудрия и смирения образе, в пещеры Киевския, яко во училище духовное, от мира притек, тамо небесныя жизни навыкл еси, на кафедру же земли Воронежския возведен, мощи святителя Митрофана обрести сподобился еси. С нимже вкупе тя прославляем.

Святители премудрыя Иннокентия Херсонскаго, златоуста Церкви Русския, и Феофана, затворника Вышенскаго, благочестия учители и чистоты, яко цветы благоуханныя земли нашея Богу в молитву приносим.

Приидите, людие, преподобныя отцы и матери наша восхвалим, иже, ангельски во плоти поживше и молитвами своими Небеса к земли приклонивше, ныне предстательствуют пред Богом о спасении душ наших.

Илариона преподобнаго воспоим, странника на земли и пришельца, в дебрех и вертепех скитавшагося, последи же в затворе, в пощении и слезах по вся дни Богу предстоявшаго и ныне светом дарований духовных нас озаряюща.

Богородичен: Всечестную и чудотворную икону Владимирскую, яко заступление крепко и стену нерушиму, русские людие стяжахом, темже и молимтися, Приснодево, победу на враги Отечеству нашему даровати.

 

Кондак праздника, глас 4:

Иоаким и Анна поношения безчадства,/ и Адам и Ева от тли смертныя свободистася, Пречистая,/ во святем рождестве Твоем./ То празднуют и людие Твои,/ вины прегрешений избавльшеся,/ внегда звати Ти:/ неплоды раждает Богородицу/ и Питательницу жизни нашея.

Икос:

Молитва купно и воздыхание неплодства и безчадства Иоакима же и Анны благоприятное и во уши Господни вниде и прозябе плод живоносен миру. Ов бо молитву на горе творяше, ова же в саде поношение ношаше, но с радостию неплоды раждает Богородицу и Питательницу жизни нашея.

Седален, глас 4:

Иже добродетелей подвижницы, от Липецкия земли возсиявше, яко истиннии воини Христа Бога, во всяком чине и всяким подвигом Тому угодивше, Духа Святаго сосуди честнии явистеся, Егоже действием светло украшени, верныя ко спасению наставляете, но, яко имуще дерзновение ко Святей Троице, поминайте земное Отечество ваше и не забудите посещати чада своя, верою и любовию вас почитающия.

Слава, и ныне, праздника, От корене Иессеева:

 

Песнь 4

Ирмос: Пророк Аввакум умныма очима/ провиде, Господи, пришествие Твое,/ тем и вопияше:/ от юга приидет Бог./ Слава силе Твоей, слава снисхождению Твоему.

Липецкия земли украшение, старче Амвросие, Иларионом затворником благословенный, и преподобне Нектарие, от града Ельца во обитель Оптину благодатию призванный, Отечества вашего не забудите.

Иоанна Сезеновскаго блаженнаго, нравом младенствовавша, умом же мужа совершенна ведуще, Христови девство свое сохранша и Тому сораспявшася волею, со Иларионом Троекуровским и подвижники Задонскими и Елецкими, вернии, вси похвалим.

Да возрадуется ныне Шовская весь, молитвами Иоанна блаженнаго доброплодна явльшися, из тоя бо изыде Силуан, дивный подвижник горы Афонския, иже, плачь Адамов в сердце свое восприем, о спасении мира присно моляся.

Послушания тайну познавши, Дарие преподобная, от утра жития твоего даже до вечера делания сего не оставила еси, темже с наставником твоим Иоанном тя ублажаем.

Первую игумению Сезеновскую Серафиму почтим, инокиням мудрую наставницу к людям Божиим в любви не оскудевающую.

Богородичен:  Давид пред кивотом ликовствует, левити же благоговейно служат, мы же Тя, Богородительнице Чистая, усердно молим, гласы молебными прилежно вопиюще: радуйся, Заступнице града нашего.

Песнь 5

Ирмос: Господи Боже наш, мир даждь нам,/ Господи Боже наш, стяжи ны,/ Господи, разве Тебе иного не вемы,/ Имя Твое именуем.

Егда предал еси нас, Владыко, в руки врагов беззаконных и мерзких отступников, смирени быхом по всей земли грех ради наших, тогда вернии сыны и дщери Русстии всех Содетеля и Спаса Тя исповедаху и кровь свою непорочно Тебе принесоша во всесожжение и жертву приятну. 

Иоанна Царскосельскаго, яко начаток новомучеников Церкве Русския, земля Данковская приносит Ти, Господи, свое порождение. Того молитвами зловерие и соблазны от нас отжени.

Воронежския и Задонския земли первомученик явился еси, Тихоне священне, по совершении бо Безкровныя  Жертвы сам, яко агнец, пожрен был еси и, от слуг сатанинских на царских вратех храма обешен, во врата Царствия Небеснаго невозбранно вшел еси.

Петра священномученика, каменя веры и чистоты сокровище, уставов же церковных блюстителя добляго днесь воспоим, во узах Соловецких паствы своея любовию не оставивша и ныне во святых мощех паки к нам возвратившася.

Захарие славный, по святители Петре епископский жезл и терновый венец приемый, от моря Белаго до пустынь Казахстанских мученическими стопами прошел еси, тамо и смерть вкусил еси. Ныне паки нас собираеши, глаголя: да будем вси едини о Господе, в сем бо спасение наше.

Богородичен: Ныне убо приступите с веселием, богоизбранное стадо, русстии собори, ко Пречистей Божией Матери и честный Ея образ любезно приимите, се бо Источник Неизчерпаемый, божественныя воды неоскудно точащий, Юже, вернии, поем и величаем.

Песнь 6

Ирмос: Яко воды морския, Человеколюбче,/ волнами житейскими обуреваюся./ Темже, яко Иона, тако вопию Ти:/ возведи от тли живот мой, Благоутробне Господи.

Первый святителю Липецкий Уаре, паствы своея утверждение, столпа души твоея ничтоже поколебати возможе, в любви бо Спаса Христа утвержден бывше, Того даже до смерти не отреклся еси.

Святителю Сергие, граду Ельцу украшение, узы Карагандинския любве твоея не связаша, тамо бо паству твою и убиенныя за Христа молитвенно поминаше, за сие и на смерть осужден был еси.

Священномучениче Кирилле, Церкве Русския славо, Патриарха Тихона верный сподвижниче, ты, в стране Тамбовстей Христу послужив, святителя ея Питирима чуднаго в лице святых прославил еси. С нимже тя ныне благоговейно почитаем.

Святителя Димитрия, паству Тамбовскую от лжеучений новых сохраншаго и за Христа смерть претерпевшаго, со Амвросием преподобномучеником и иными страдальцы днесь ублажим.

Макарие священномучениче, убивающих тя благословивый, Серафиме, лжепастырей обличителю, Николае, кроткий исповедниче и чудотворче, Елецкую землю окормлявшии, омофором молитв ваших нас покрывайте.

 

Богородичен: Се ныне веселие приближается и скорбь потребляется, вернии же спасаются и, яко от источника, радость почерпающе, умильно воспевают: радуйся, Чистая Владычице, спасения нашего Главизно.

Кондак, глас 3:

Ныне Церковь Русская/ прославляет собор святых земли Липецкия,/ Престолу Пресвятыя Троицы предстоящих/ и о спасении нашем присно ходатайствующих,/ имже и мы благодарственная пения приносим и согласно вопием:/ радуйтеся, предивнии чудотворцы/ и теплии о нас пред Богом молитвенницы.

Икос:

Егда разделяше Вышний языки и разсея сыны Адамовы, тогда постави пределы языков и всякому месту, граду и стране ангелы Хранители дарова. Той же, яко Промыслитель и Всеблагий Бог, Духом любве Своея созидаяй Церковь Русскую, молитву святых сродников наших о земнем Отечестве ныне приемлет и нас со ангельскими силами собирает в торжестве их согласно пети: радуйтеся, предивнии чудотворцы и теплии о нас пред Богом молитвенницы.

Песнь 7

Ирмос: Халдейская пещь, огнем распалаемая,/ орошашеся Духом, Божиим предстоянием,/ отроцы пояху:/ благословен еси, Боже отец наших.

О любезная чето, един дух во двою телесу имущая, священномучениче Тихоне и Хионие исповеднице, за Христа пострадавшии, образ честнаго супружества нам явили есте.

Сергие правдолюбиве, исповедниче Христов, во узах Соловецких многая страдания претерпевый, послежде град Лебедянь служением твоим освятивый, поминай любовию чтущия тя.

О многаго долготерпения твоего, священномучениче Михаиле! Егда бо сущий с тобою в заточении разбойник мучаше тя и власи главы твоея исторже, ты сего, кротостию твоею к покаянию обратив, евангельски простил еси и от казни избавил еси.

Александре, пастырю верный, со диаконом Михаилом, Липецкия земли прозябение! Вы, во узах Карагандинских тайно молитвы творивше, за сие и убиение приясте. Ныне же, яко агнцы новозакланнии, Христу принесостеся.

Учении и делы Христа проповедавше, пастырие священнии Александре, Сергие, Михаиле, Александре, Василие, Исмаиле, Михаиле, Иоанне, Николае и инии, ихже имена Богу ведома, даже до смерти Спасу последовасте и землю нашу кровию своею обагристе.

Богородичен: Приими мольбы раб Твоих, Пречистая Дево Богородице, и бурю лютых страстей молитвами Твоими утиши и советы врагов противных разжени, нападающих на стадо Твое, Всенепорочная Владычице.

Песнь 8

Ирмос: Покрываяй водами превыспренняя Своя,/ полагаяй морю предел песок/ и содержай вся,/ Тя поет солнце, Тя славит луна,/ Тебе приносит песнь вся тварь,/ яко Содетелю всех во веки.

Преподобне Георгие исповедниче, от земли Елецкия яко орел возлетевый, под кровом старцев Оптинских воспитанный, и благодать старчества от них восприемый, нас, чад твоих, крилами любве и молитв покрый.

Преподобномучениче Василие, Покровскаго монастыря, иже в Данкове, священноархимандрите, молитвами твоими укрепи благочестно подвизающихся во обителех святых.

Преподобномучениче Пантелеимоне, древнему целителю и врачу тезоимените, со старцы Оптинскими моли Многомилостиваго Бога от страстей и недугов нам исцелитися.

Под кровом святыя обители Задонския обеты монашеския принес, Феодоре любочестне, сия до конца соблюл еси, изгнание же, заточение и смерть претерпев, ныне у Престола Божия молитвы о нас непрестанно возносиши.

Мученицы святыя Анну и Евфросинию, в земли Лебедянстей домы и чада малая Христа ради оставльшыя, вкупе с мученицами Наталиею, Александрою и Наталиею, на страдания и смерть себе уготовльшыя, с ними же и Наталию преподобномученицу от града Ельца, яко невесты Христовы славныя днесь ублажим.

Богородичен: Како Тя, Дево, по достоянию воспоим, Помощь твердую, Хранительницу жизни нашея и Ходатаицу непреложну к Сыну Твоему и Богу нашему. Егоже воспеваем и превозносим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Чужде матерем девство,/ и странно девам деторождение:/ на Тебе, Богородице,/ обоя устроишася./ Тем Тя, вся племена земная,/ непрестанно величаем.

Любовию Христовою паству свою объемлюще, святителие богомудрии, духа елей в сосудех сердца стяжали есте, обительми же и храмы землю нашу украсивше, плод духовный в ней возрастили есте. Темже любовию вас величаем.

Плоти, миру и диаволу не поработавше, преподобнии, любовию к Богу распяли есте плоть со страстьми и похотьми и, чисте Чистому предстояще, присно молите о спасении нашем.

Миру, гордынею одержимому, посмеявшеся, блаженнии Христа ради юродивии, и мудрость века сего презревше, тайны века грядущаго от Бога познасте и на невидимыя враги силу приясте. Ограждайте нас присно молитвами вашими.

Злобы богопротивныя не убоявшеся, новомученицы и исповедницы славнии, страданием и смертию воскресшаго Христа проповедасте, любовию победу приемше, и нас любити враги своя научите.

Песнь благодарную от нас приимите, Сиона Горняго граждане, землю нашу имены и подвиги вашими, яко Небо соделавшии, любовию к Богу и ближним согрейте хладная сердца наша и ко спасению направите молитвами вашими.

Богородичен: Радости Ходатаице, даруй нам разум, еже вопити Тебе, Богородице Чистая: радуйся, Хранительнице наша, Державо и Ограждение, и спасительное Прибежище.

Светилен святых:

Яко благоуханныя цветы райския,/ вся святыя в земли Липецкой дивно прозябшия/ и Церковь Русскую изрядно украсившия, днесь почтим/ и Бога, прославльшаго их, велегласно прославим.

Слава, светилен священномученику Уару.

Подобен: Чертог Твой:

Чертог Твой видев, Спасе, украшенный,/ священномученик Уар мужественне подвизася/ и, ризою святительства облечен,/ кровию мучения украсися./ Того молитвами, Христе, просвети и спаси ны. 

Слава, и ныне, праздника: От неплодныя днесь Анны цвет произыде Богородица:

 

На хвалитех стихиры на 6 праздника 3.

Ины стихиры святых, глас 4.

Подобен: Дал еси знамение:

 

Избраннии от Бога святии сродницы наши,/ в мире пожившии,/ обаче не от мира сущии,/ вы есте соль земли нашея,/ вами бо гради и веси наша освящаются,/ пути стропотныя исправляются,/ заблуждшыя к покаянию обращаются/ и вси прославляют дивнаго во святых Своих Иисуса Всесильна,/ Спаса душ наших (дважды).

Иже чада похваляет,/ веселит отца их,/ тако и святыя прославляяй/ Бога славит в них почивающа/ и Церковь теми украшающа./ Темже, братие, любовию прославим святыя земли нашея,/ яко сыны и дщери Отца Небеснаго,/ ко Отечеству вечному нас возводящия.

Слава, глас тойже:

Святителие, преподобнии и праведнии,/ блаженнии, исповедницы и мученицы,/ именованнии и безыменнии,/ явленнии и неявленнии,/ якоже отреби миру бысте/ и попрание сыном века сего,/ обаче, славу многу от Бога приемше,/ любовию вас поющия не презрите,/ расточенныя соберите, падшия возставите,/ вы бо есте Святыя Руси утверждение.

И ныне, праздника, глас тойже: Всемирная радость от праведных возсия нам:

 

Славословие великое. И отпуст.

На Литургии

Блаженны от канона праздника песнь рядовая на 4, и святых песнь шестая, на 4. Прокимен святых, глас 4: Святым, иже суть на земли Его,/ удиви Господь вся хотения Своя в них. Стих: Сохрани мя, Господи, яко на Тя уповах. Апостол ко Евреем, зачало 329 (гл. 11, ст. 23 — гл. 12, ст. 2). [Даже до: Взирающе на Начальника веры и Совершителя Иисуса]. Аллилуиа, глас 4: Боже, ушима нашима услышахом/ и отцы наша возвестиша нам. Стих: Спасл еси нас от стужающих нам/ и ненавидящих нас посрамил еси. Евангелие от Матфеа, зачало 11. Причастен: Благоволит Господь в людех Своих, и вознесет кроткия во спасение.

 

Молитва

О, святии сродницы наши, трудолюбне подвизавшиися, семя слова Божия в земли нашей возрастившии, и плод красный добродетелей Богу принесшии! Ныне призываем вас, угодницы Божии, иже пустыни Казахстанския, брега Беломорския, острови Соловецкия и иныя пределы подвиги и страдании своими освятившия, ныне же в Горнем Иерусалиме Троице Святей предстоящия. Вемы бо, вемы, яко любы ваша николиже престанет. Сего ради, дерзающе, молим вас: будите нам наставницы ко спасению, испросите у Всещедраго Бога нашего всяк дар, коемуждо благопотребен, наипаче же дар смирения и любве, да тем Христови и друг другу служаще, в братолюбии соединимся и купно с вами прославим Отца и Сына и Духа Святаго. Аминь.

x

Смотрите также

Памяти мучениц Наталии Копытиной, Александры Смольяниновой, Наталии Карих

Памяти мучениц Наталии Копытиной, Александры Смольяниновой, Наталии Карих

В 2017 году исполняется 75 лет со дня мученической кончины новомучениц ХХ века – Наталии Копытиной, Александры Смольяниновой, Наталии Карих. Предлагаем вниманию читателей сведения о жизни и страдании мучениц, имеющиеся в распоряжении комиссии по канонизации святых Липецкой митрополии.